Skocz do zawartości

Witamy na forum!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełen dostęp do naszego forum. Dzięki rejestracji będzie można dyskutować z innymi członkami naszej społeczności.

Close

Witaj

Witaj na forum dla polskich emigrantów i podróżników.
To pierwszy polski vortal o Polonii i dla Polonii oraz Globtroterów.

Powstał z myślą o wzajemnym wsparciu Rodaków na całym świecie. Zebrane i pogrupowane informacje mają ułatwić życie na obczyźnie, pracę na emigracji i podróżowanie po świecie każdemu, kto pomocy oraz informacji potrzebuje. Polak Polakowi wilkiem ... tu nie będzie. Wręcz przeciwnie. Tu ceni się dobre intencje i łamanie stereotypu, który przylgnął do polskiej emigracji. Są miejsca i momenty, w których My Polacy potrafimy się jednoczyć. To właśnie ten moment i to miejsce :)

Poza wzajemną pomocą, wymianą doświadczeń i kreowaniem pozytywnego wizerunku Polaka na emigracji, promować będziemy polską kulturę i twórczość pod wszelką postacią - film, muzyka, teatr, poezja ... Bądźmy dumni, że jesteśmy Polakami, trzymając się z daleka od politycznych przepychanek.
 
Żeby w pełni korzystać z licznych możliwości forum musisz się zarejestrować (podając nick i adres e-mail). Nie martw się jednak, gdyż jest to bardzo prosta czynność, na którą poświęcisz niecałą minutę. Dzięki temu poza przeglądaniem wszystkich tematów będziesz mógł, między innymi:
  • Zakładać nowe tematy i odpowiadać w już istniejących
  • Subskrybować poszczególne tematy i otrzymywać automatyczne powiadomienia o nich
  • Stworzyć własny profil i nawiązać nowe znajomości, przyjaźnie, kontakty biznesowe
  • Zdobywać doświadczenie i dzielić się wiedzą
  • Brać udział w licznych konkursach i zdobywać nagrody

Zarejestruj się, dołącz do nas i czuj się jak u siebie.

Serdecznie zapraszamy :)
Administracja Forum emigrantPL.com


Pomoc
Kontakt

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

To w końcu ilu Polaków żyje na emigracji?

emigracja polacy polska polonia statystyki fala emigracji emigranci polski wyjazd

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   regres

regres
  • Administrator
  • 1597 postów
  • Staż: 4 rok, 11 m-c and 2 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 65

Napisano 28 wrzesień 2014 - 12:33

W wielu wątkach na tym forum przewijała się już mała dyskusja na ten temat. Różne media, różnie podają. Myślę, że warto zebrać poszczególne opinie w osobnym wątku. Myślę, że prawda będzie leżała gdzieś po środku :)

 

Ale co do liczb - ilu Polaków według Was żyje na emigracji?

Macie jakieś poważniejsze, wiarygodne źródła?

 

Co tydzień w mediach pojawiają się kolejne cyfry, ale czy wiarygodne?

 

Ciekawostka, że Niemcy już biją na alarm patrząc na kolejną falę emigracji Polaków:

 

 

 

Pomimo wysokiego poziomu rozwoju gospodarczego Polska przeżywa największą falę emigracji od 100 lat - pisze "Sueddeutsche Zeitung". Obecnie najwięcej Polaków mieszka w Wielkiej Brytanii i w RFN. Niemiecki dziennik wśród powodów emigracji wymienia różnice w poziomie płac i biedę.

Monachijski dziennik przytacza liczby opierając się na danych GUS. Według nich w 2013 roku poza granicami Polski żyło 2,2 mln obywateli RP. W rzeczywistości liczba ta może wynosić 2,6 do 2,7 mln - twierdzi "SZ". Dla porównania podaje, że na początku XX wieku z ziem polskich wyemigrowało do USA 3,5 mln osób.

http://wiadomosci.on...d-100-lat/yrtt0

 

 


facebook.png

To ja - profil FB emigrantPL.com

Nikt mnie nie lubi  :sorry:  Zmień to :give_rose:
 

 


#2 OFFLINE   drones

drones
  • Użytkownik
  • 210 postów
  • Staż: 3 rok, 9 m-c and 5 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 36

Napisano 01 październik 2014 - 18:37

Czasami mysle sobie o moich znajomych, ktorzy mieszkaja juz jakis czas za granica. Kolega Tomek - w niemczech od 8 lat, kolezanka Monika w Danii od lat 6. Jak wyglada ich zycie? Coz, Tomek ma 32 lata. Mowi, ze dobrze mu sie pracuje i zyje w Niemczech. Pracuje po 8h od poniedzialku do piatku i zyje sobie spokojnie. Monika? Jest dwa lata mlodsza ode mnie, jeszcze sie uczy. Co najlepsze, nauke (lacznie ze studiami) skonczy w wieku 27 lat, ale wie, ze w Danii bedzie jej sie dostatnie zyc. Tomek wyjechal sam, najpierw przez polskiego posrednika, teraz pracuje w duzej niemieckiej firmie jako magazynier. Monika wyjechala z rodzicami. 

 

A jak zyja moi znajomy w Polsce? Wiekszosc studiuje i do tego pracuje. Wiekszosc gdyby nie pomoc rodzicow nie daloby rady sie utrzymac. Duza czesc zaraz po szkolach - zarowno srednich/zawodowych jak i po studiach - wyjezdza z kraju. 

 

Takie wartosci jak patriotyzm, wiara i milosc w ojczyzne przy dostatnim zyciu nie maja znaczenia. I nikt tego nie zatrzyma, bo kazdy idzie tam, gdzie ma lepiej.

Sam nie wiem, jak bedzie po studiach i nie wykluczam emigracji.

Pozdrawiam



#3 OFFLINE   regres

regres
  • Administrator
  • 1597 postów
  • Staż: 4 rok, 11 m-c and 2 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 65

Napisano 20 październik 2014 - 22:30

 

Poza granicami Polski żyje w tej chwili blisko 2,2 miliona Polaków. Z niektórych regionów wyjechało ponad 30 proc. mieszkańców w wieku 18-44 lata. Od czasu otwarcia granic UE zmienił się jednak charakter polskiej emigracji.

 

 

Praca w Polsce coraz rzadziej przestaje być już podstawowym wyborem. Z ostatnich badań przeprowadzonych przez Instytut Millward Brown na zlecenie Work Service, wynika, że jedynie 17 na 100 dorosłych Polaków nie rozważa emigracji.

 

 

Z badań Millward Brown wynika, że chęć wyjazdu deklarują już nie tylko najsłabiej zarabiający. Coraz częściej o pracy za granicą myślą osoby, które zarabiają powyżej 5 tys. zł miesięcznie.

http://praca.gazetap...-pieniadze.html


facebook.png

To ja - profil FB emigrantPL.com

Nikt mnie nie lubi  :sorry:  Zmień to :give_rose:
 

 


#4 OFFLINE   regres

regres
  • Administrator
  • 1597 postów
  • Staż: 4 rok, 11 m-c and 2 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 65

Napisano 22 styczeń 2015 - 12:07

 

Milion dwieście trzydzieści tysięcy imigrantów osiedliło się w Niemczech w 2013 roku. Tak wynika z raportu niemieckich władz do którego dotarła gazeta Passauer Neue Presse. To najwyższa liczba od ponad 20 lat. W 2013 wyraźnie zwiększyła się jednak także liczba wyjazdów z Niemiec. Kraj ten opuściło prawie 800 tysięcy osób. Dodatnie saldo imigracji wyniosło tym samym 430 tysięcy osób.

http://www.bankier.p...cy-3273735.html


facebook.png

To ja - profil FB emigrantPL.com

Nikt mnie nie lubi  :sorry:  Zmień to :give_rose:
 

 


#5 OFFLINE   balbina

balbina
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Staż: 3 rok and 2 dni
  • LokalizacjaMississauga, Ontario
Reputacja: 2

Napisano 22 styczeń 2015 - 17:05

Pamiętam jak rodzice sąsiadów wyjeżdzali do Niemiec do pracy na pół roku a później na kolejne pół przyjeżdzali "z kasą"... Teraz to trochę się zmieniło. Wyjeżdzamy głównie po to, żeby żyć gdzie indziej a nie zarabiać pieniądze, żeby wrócić... Dość smutne jest to, że Polacy nie chcą wracać do ojczyzny.



#6 OFFLINE   regres

regres
  • Administrator
  • 1597 postów
  • Staż: 4 rok, 11 m-c and 2 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 65

Napisano 22 styczeń 2015 - 19:29

Wyjeżdżają często z zamiarem dorobienia się lub zarobienia na coś, odbicia się ...  i powrotu, ale wielu z nich zmienia plany.


facebook.png

To ja - profil FB emigrantPL.com

Nikt mnie nie lubi  :sorry:  Zmień to :give_rose:
 

 


#7 OFFLINE   drones

drones
  • Użytkownik
  • 210 postów
  • Staż: 3 rok, 9 m-c and 5 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 36

Napisano 23 styczeń 2015 - 13:05

Wyjeżdżają często z zamiarem dorobienia się lub zarobienia na coś, odbicia się ...  i powrotu, ale wielu z nich zmienia plany.

 

A Ty nie rozwazasz emigracji?

 

Szczerze mowiac moje podejscie troche sie zmienilo, odkad podjalem decyzje o studiach. Jeszcze pol roku bylem calkowicie nastawiony na wyjazd - zaczalem sie uczyc jezyka, zbieralem informacje i tak dalej i tak dalej. Moze dlatego, ze wybralem opcje "na leniwca", moje mysli: "Aaa, skoczne technikum, dostane gdzies tam prace, jakos to bedzie". A teraz? Studiuje, dostalem prace na lepszych warunkach (lecz ciezsza fizycznie), mam dziewczyne i... zero jakichkolwiek planow na emigracje. 

Duzo daly mi do myslenia slowa Regresa, dokladnie nie zacytuje, ale to bylo tak, ze MIMO wszystko nadal chce mieszkac w Polsce.

Mimo, ze emigracje tymczasowo odlozylem (a kto wie, moze w ogole nie bede bral jej pod uwage), to pewne rzeczy ze mna zostaly. Nadal ucze sie jezyka dunskiego, nadal interesuje mnie wszystko, co zwiazane jest z emigracja i chetnie uczestnicze tutaj, na naszym forum. Co bedzie dalej czas pokaze. Na razie jestem zmotywowany na prace, nauke i zycie tutaj i kazdego dnia zachwycam sie Polska - mimo, ze jest jak jest. Pozdrawiam cieplo wszystkich i zachecam wszystkich do odnalezienia plusow i piekna naszej ojczyzny.

 

drones - wierny przyjaciel emigrantpl.com


  • regres lubi to

#8 OFFLINE   regres

regres
  • Administrator
  • 1597 postów
  • Staż: 4 rok, 11 m-c and 2 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 65

Napisano 23 styczeń 2015 - 13:29

Jak byłem młodszy to bardzo chciałem wyjechać, ale moją główną motywacją była chęć nauki języka, którego nigdy się nie nauczyłem :) Ale nie za dobra kondycja finansowa oraz zobowiązania nie pozwoliły mi na ryzyko - dziecko, rodzina, rachunki ... nie mogłem sobie pozwolić na to, by pojechać i nie mieć pewności, że będzie wypłata w danym miesiącu, bo coś nie wyszło. Po prostu żyliśmy na styk z miesiąca na miesiąc.

 

Później bywało różnie, ale cały czas miałem swoje cele, których nie chciałem zostawić, póki nie podejmę prawdziwej próby ich realizacji. Próba została podjęta, część celów udało się zrealizować. Dziś sobie radzę, włożyłem masę siły, czasu, energii, serca w rozwój własnych przedsięwzięć ... starzeję się, pary coraz mniej, mam 2 lewe ręce, młotek i wiertarka w moich rękach to spore ryzyko nie tylko dla mojego zdrowia ... ;) Bez języka ciężko byłoby mi pracować w wyuczonym zawodzie, a i w wykonywanym nie najlżej, fachu budowlanego brak, więc co tam robić? Z wiekiem mam po prostu coraz mniej argumentów. Ale nie powiem, że w ogóle nie chodzi mi to po głowie. Jak nasi urzędnicy nie zmienią swojego nastawienia do przedsiębiorców, to nie wiem czy w akcie desperacji kiedyś nie podejmę decyzji :) Natomiast z racji posiadania latorośli w wieku lat 18 widzę, że młodzi baaaardzo często nie mają złudzeń ... i godne życie nie kojarzy im się niestety z naszym krajem :( To mnie martwi. Wiesz, ja po kilku dniach poza krajem dość mocno tęsknię, ale nie wiem czy za kilka lat nie będę tęsknił za UK, DE, Skandynawią ... bo coraz więcej bliskich wybywa :( Gdyby spotkało mnie to nieszczęście i miałbym nieograniczone możliwości finansowe, to dziś nie jestem pewien czy nie przeprowadziłbym się gdzieś, gdzie większa najbliższej mi rodziny odnalazła swoje miejsce. Nie jest to niestety w PL :(

 

Bardzo fajnie, że Ciebie myśl o emigracji pchnęła do samorozwoju - to wartość sama w sobie! Niezależnie od tego czy wyjedziesz, czy zostaniesz. RESPECT! Ja też się uczyłem, ale niestety słomiany zapał sprawiał, że się nie nauczyłem. Mama zawsze mawiała "Uczyłeś się, czy się nauczyłeś?" ;)


facebook.png

To ja - profil FB emigrantPL.com

Nikt mnie nie lubi  :sorry:  Zmień to :give_rose:
 

 


#9 OFFLINE   drones

drones
  • Użytkownik
  • 210 postów
  • Staż: 3 rok, 9 m-c and 5 dni
  • LokalizacjaPolska
Reputacja: 36

Napisano 23 styczeń 2015 - 14:36


Ja też się uczyłem, ale niestety słomiany zapał sprawiał, że się nie nauczyłem.

 

U mnie z jezykami tez roznie bywa. Angielski znam bardzo dobrze - to dzisiaj podstawa, ale duzo sie nauczylem dzieki mojej Pani z liceum, ktora byla bardzo wymagajaca (teraz na studiach docenia sie tych wymagajacych nauczycieli). Niemiecki - ojczulek prawie 10 lat w Niemczech siedzi - troche nauki od niego, troche w szkolach, troche wakacje czy tam ferie - generalnie poziom komunikatywny. Dunski - zaczynam od podstaw wlasciwie, musze sie jeszcze sporo nauczyc a przede wszystkim nasluchac.

 Jesli chodzi o slomiany zapal, to chyba kazdy go ma. Ja jesli sie czegos ucze i mam chwile, ze mi sie nie chce mysle sobie wtedy "Zrob to co masz zrobic, bedzie z glowy". Inaczej tez jest, jak uczymy sie kiedy chcemy, a nie kiedy musimy.

 


"Uczyłeś się, czy się nauczyłeś?"

 

Rzygalem tym pytaniem przez cala podstawowke ;) (Co ta mama...) :)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: emigracja, polacy, polska, polonia, statystyki, fala, emigracji, emigranci, polski, wyjazd

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych